22 December 2012

Duit 1 sen ? Unik ?

..Assalamualaikum..

Halo Halo and Hye adik manis, kakak cantik dan abang kacak :D
Hebat manakah duit syiling 1 sen ? ? ? Sila jawab sekarang ! hek2



Tajuk kat atas tu macam suspen je kan ? Oke today aku just nak share pasal duit syiling 1 sen nie.. Biasa la aku nie kan suka share2 apa yang aku ada.. Hua3.. Bangga diri jap :p ..Tahu tak yang aku ada simpan duit syiling 1 sen nie ? Banyak tau.. Nak tengok tak ? Jom tengok kat bawah nie...


Amacam ? Banyak tak ? It shines like a diamond.. Weehee :D Siapa sangka zaman sekarang yang dah tak laku duit 1 sen nie, aku masih simpan elok2.. Nanti nak tunjuk kat anak2 aku.. Wahaha :p Gambar nie hak milik peribadi aku okeh.. No sabotaj2 k..




Total semua duit 1 sen nie ialah... RM 6.84 sen.. Hehe.. Letih weh kira duit nie.. Tak sampai 10 hingget pun.. Kah2.. Dalam2 aku mengira nie,, tetiba je ada jugak duit lain yang sesat.. Haha.. Tengok kat bawah nie,,


Buruk bebenor rupanya.. Haha.. Tak kesah la weh.. Macam2 ada.. Aku pun tak tahu tang mana datangnya.. Thailand, Singapore, Brunei, Arabia pun ada.. Yang berkarat pun ada.. Hehe.. ^_^

#Muka depan

Yang kat atas nie yang paling unik.. Sorry la pic agak blur sedikit.. Al maklumlah,, aku guna Samsung debek je.. Haha.. Tak mampu lagi nak beli yang canggih manggih ! -__- Oke yang nie duit 1 sen jugak tapi pelik sikit.. Bentuk segi empat ala2 curve gitu :D Duit nie tahun 1957 lagi.. Wah! Tu kan tahun negara kita MALAYSIA merdeka.. Yeah,, I'm proud to be Malaysian.. ( Tak de kena mengena ) :p

#Muka Belakang

Tengok tu ada Queen Elizabeth II kat situ.. Yang nie paling aku suka sebab macam ada latar belakang Sejarah gitu pada tahun 1957.. Wee~ Dalam aku melihat lihat duit 1 sen aku yang dah tak ada nilai nie,, tetiba jumpa dua keping syiling pelik ! ^_^


Taraa -___- Tahu tak nie apa ? Pelik ke ? Hehe.. Nie token la.. Token Funfair aku zaman budak2 dulu.. Hahaha :D.. Masihku simpan dengan rapi.. ^_^ 

Unik tak koleksi aku nie ? Koleksi duit syiling 5 sen tak ada sebab duit tu laku lagi.. Hahaha :D..

#Money cannot buy happiness :) Life is nothing without money ?

..SEKIAN..
Written by : Aein_DomOk



10 comments:

  1. tak terkomen cikeyra.. teruja wehy..hahah sila jangan berhenti mengumpulnya..anak cucu boleh tumpang tgk nanti,susah nak jumpa duit 1sen sekarang...:)

    ReplyDelete
  2. @Cik Eyra : Haha,, yela kan susah nak dapat sekarang ni.. Thanks :)

    ReplyDelete
  3. unik tu,, simpan bebanyak lagi, boleh wat beli keta sebijik pun jadikla,,hekhek

    ReplyDelete
  4. @trah zain : haha,, itu sindiran namanya.. mustahil kete sebijik,, haha.. :D

    ReplyDelete
  5. rajinnya.. simpan untuk kenangan...

    ReplyDelete
  6. @amranaiman : yeah sgt rare :)

    ReplyDelete

Drop your comments :)